Alweer langer dan een maand hier! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu Alweer langer dan een maand hier! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu

Alweer langer dan een maand hier!

Blijf op de hoogte en volg Pieter

14 Maart 2015 | Indonesië, Ubud

De eerste maand op Bali is alweer voorbij

De eerste maand hier op Bali is voorbij gevlogen. De hele groep stagiairs inmiddels aangekomen en iedereen heeft zijn plekje in de groep gevonden. Het werken met de kids wordt steeds leuker doordat ik ze wat beter leer kennen en een band met ze opbouw. Op een gewone stagedag ben ik vooral bezig met de kinderen en opdrachten die ik voor school moet doen. Naast de stage dagen wordt er af en toe ook iets georganiseerd. Zo is er bijvoorbeeld een grote benefiet dag georganiseerd, SJAKI got Talent. Dit was een topdag waarin er allerlei optredens te zien waren van zowel kinderen als danseressen die de traditionele Balinese dans dansten. Ook zijn Liza en ik een midweek naar Singeraja geweest om de andere Sjaki school te bezoeken. Tijdens de rit naar Singeraja konden we genieten van het prachtige landschap dat Bali te bieden heeft. De rit duurt voor iemand die de weg weet maximaal 2 uur, wij hebben het voor elkaar gekregen om er 4 uur over te doen. De week in Singeraja vloog voorbij, we verbleven op een kwartier afstand van Lovina beach. Dit is een toeristisch strand met veel verschillende soorten restaurantjes. Naast het stage lopen bij Sjaki-tari-us Singeraja waren we ook uitgenodigd om sportlessen te verzorgen op het speciaal onderwijs in Singeraja waar we twee ochtenden actief zijn geweest. Dit was een leuke ervaring doordat je hier echt met handen en voeten te werk gaat om een activiteit duidelijk te maken.

In Ubud hebben we naast het stage lopen ook veel leuke dingen gedaan. We zijn bijvoorbeeld een weekendje naar Kuta geweest. Kuta is het Chersonisos van Bali waar alle Australiërs komen om te feesten. De weg naar Kuta was DRA-MA-TISCH, onderweg kreeg ik een klapband midden op de snelweg. Snel naar de kant van de weg en daar maar wachten totdat er iemand ons kwam helpen. Na anderhalf uur konden we onze weg naar Kuta vervolgen om daar een lekker Bintangetje te drinken.
Een ander weekend hebben we genoten van de luxe in een villa in Seminyak. Heerlijk wakker worden en direct het zwembad inrollen. Helaas hebben we dit weekend veel regen gehad, wat er natuurlijk bij hoort in het regenseizoen.

De komende tijd gaan we het regenseizoen achter ons laten en ons richten op het zonnetje. Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden door middel van prachtige foto’s en een volgende blog!;)