My Bali adventure - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu My Bali adventure - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu

My Bali adventure

Blijf op de hoogte en volg Pieter

06 April 2015 | Indonesië, Ubud

Ik spendeer alweer 2 maanden van mijn leven op het prachtige eiland Bali. Ik maak hier prachtige dingen mee die ik graag met jullie wil delen.Ik zal proberen om het kort en krachtig samen te vatten om het leesplezier er zo in te houden;)
Het eerste weekend na mijn laatste blog was het zogeheten Nyepi. Dit is het oud en nieuw van Bali wat ze twee dagen vieren. De eerste dag is het feestdag, dan zijn er grote optochten door de straten waarmee ze zelf gemaakte monsters showen en zoveel mogelijk herrie proberen te maken. Ik vergeleek het een beetje met onze bloemencorso alleen was dit niet zo lief en vredig. Aan al het gefeest kwam om 06:00 ochtends abrupt een einde, het begin van Silence day is dan namelijk begonnen. Silence day houdt in dat er de gehele dag van 06:00 tot 06:00 de volgende dag niemand naar buiten mag. Ze denken dan namelijk dat er ‘boze’ geesten over het eiland heen vliegen. Wanneer deze boze geesten geen mensen zien, vliegen ze door. Voor de Balinees is het de dag dat er gebeden en gevast wordt. Er mag geen licht, televisie, elektriciteit aan wat voor ons nogal lastig was. Wij zaten namelijk met de hele groep in een grote luxe villa inclusief televisie, eigen zwembad en noem het maar op. ’s Avonds werd dit ons nog eens goed duidelijk gemaakt, de beveiliging kwam naar binnen met grote zaklantaarns en lasers. We moesten direct alle lichten uitzetten en minder lawaai maken. Dit is toch wel een leuk momentje wanneer je vervolgens met 8 angstige dames in een villa zit.
Een ander weekend hebben we door de rijstvelden gefietst, dit was erg gaaf doordat je nu op plekjes kwam waar je anders nooit zou komen. Voordat we door de rijstvelden gingen fietsen hebben we koffie en thee geproefd, onder andere de welbekende Luwak koffie. Het beestje dat opgesloten in een kooi zit, zodat ze zijn keutels kunnen opvangen. Van die keutels maken ze de koffie die ik gedronken heb. Het was een prijzig bakkie, al had je gezegd dat het Nescafe was had ik het ook geloofd.
In de afgelopen periode ben ik ook samen met Liza, Desiree en Lisanne ook weer naar de school in Singeraja geweest. Liza en ik zijn daar heen gegaan om een nieuw project te introduceren en te starten. Dit is goed gelukt, de teachers en alle betrokkenen zijn op de hoogte en weten hoe ze het project moeten uitvoeren. Naast alle zakelijke dingen in Singeraja, viel ook mijn verjaardag in deze tijd. Op verjaardagen is het hier een gewoonte dat de jarige, ei en bloem over zich heen geworpen krijgt. Ik ben de hele dag op m’n hoede geweest omdat ik de lieve mede stagiairs voor geen meter vertrouwden. M’n verjaardag is goed gevierd, op school hebben alle kinderen voor me gezongen en heb ik een mooie taart gekregen. De volgende dag hebben we bij Teddy (de headmaster) lekker gebarbecued. Dit deden we met stagiaires, teachers en de alle omwonende. Het werd toch iets uitgebreider gevierd dan dat ik verwacht had. De buren waren er om de vis schoon te maken, de andere buren waren er om de barbecue in elkaar te zetten en weer andere buren waren er om de rijst te koken. Al met al een hele gezellige boel en tot in de late uurtjes aan de Balinese wijn gezeten (arak).
Tijdens dit leuke avondje ben ik toch nog lekker ingepeperd met de bloem en ei, nog heel erg bedankt daarvoor;)

Op het moment van schrijven van deze blog lig ik ziek op bed waar ik eigenlijk op gili trawangan had moeten zijn. Tijdens de barbecue was het eten me te pittig en dat laat me maag me nu weten. Het gaat nu al een stuk beter dan een aantal dagen geleden. Ik heb een antibiotica kuurtje gekregen en al die vrouwen hier zorgen goed voor me!:D
Straks begint weer een lekker weekje stage waarin we hard aan de slag gaan met verschillende schoolopdrachten. Nog maar twee maanden dus hard aan de slag;)


  • 06 April 2015 - 16:32

    Jordi:

    8 angstige dames in een villa...hoe zou dat afgelopen zijn :D

  • 06 April 2015 - 16:46

    Arend:

    Hallo pieter,
    Wat is leuk om je blog te lezen, het geeft mij toch een idee over hoe het daar bij jou is op het verre bali.
    Volgens mij ben je daar goed bezig.
    Maar wat is nu de opdracht van je stage.
    Is het een soort ontwikkelingshulp waar je mee bezig ben?
    Groetjes vanuit katwijk aan de zee
    Arend.

  • 06 April 2015 - 16:49

    Thea:

    Geen moedertje om je te vertroetelen maar goed met 8 dames daar zal het ook wel goed komen .
    Geniet ervan

  • 07 April 2015 - 22:14

    Jennifer :

    Heel veel succes nog pieter!! Zo te lezen heb je het goed naar je zin :-)
    Snel beter worden hoor!! Beterschap

    groetjess jenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 901
Totaal aantal bezoekers 2409

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Bali

Landen bezocht: