Eerste dagen in BALIII!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu Eerste dagen in BALIII!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Pieter Bent - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in BALIII!!

Blijf op de hoogte en volg Pieter

14 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Eerste week Bali

De eerste anderhalve week van m’n Bali avontuur is voorbij gevlogen, ik zal proberen om te beginnen bij het begin en dat was de aankomst op Denpasar. De warmte was gelijk goed aanwezig, hier had ik me totaal niet op gekleed. Met m’n dikke trui stapte ik de taxi in op weg naar ons verblijf voor de komende maanden. Onderweg heb ik m'nogen uit gekeken naar hoe chaotisch het verkeer hier is. Overal reden er scooters en om de haverklap hoorde je getoeter. Uiteindelijk aangekomen op bij Belos House waar mede stagiaires ons hartelijk verwelkomde. We kwamen dinsdag avond laat aan en hadden de komende dagen vrij om de omgeving te leren kennen. Éen van deze dagen ben ik Willem tegen gekomen, hij was samen met een Canadees die hij heeft leren kennen tijdens het rondtrekken. We hebben een aantal avondjes lekker gerelaxed en wat bintangetjes gedronken, super gezellig!
Ook heeft Desiree, een mede stagiair, ons meegenomen naar Kuta beach waar we heerlijk genoten hebben van het zonnetje. Op Kuta beach is het gebruikelijk om te surfen, samen met Liza en Desiree zijn we de zee ingegaan om wat golven te pakken. Op de terugweg van Kuta naar Ubud tikte iemand me tijdens het rijden aan op m'n schouder, POLITIE… De politie agent wilde me internationale rijbewijs zien die ik stomweg bij Willem had laten liggen Ik kreeg dus een boete die ik direct bij de agent moest betalen. Het mooie aan een boete in Bali is, dat je kan afdingen. De agent begon bij het abnormale bedrag 1.000.000 Rp (ongeveer 70 euro). Uiteindelijk heb ik 300.000 Rp betaald wat eigenlijk nog teveel is, maar ik mocht mijn weg vervolgen richting huis.

In het weekend zijn Liza en ik op de scooter gestapt om richting Batur Lake te rijden. Dit is een groot meer gelegen aan de Batur vulkaan. De weg ernaar toe was erg vermoeiend omdat we ervoor kozen om via een berg te rijden. De weg bestond hier uit alleen maar losse stenen en in de bergen is het zo rond de 15 graden. Wat er ook nog eens bij kwam was dat het gigantisch hard ging regenen. Uiteindelijk toch nog bij Batur Lake aangekomen waar we heerlijk gegeten hebben en konden genieten van een prachtig uitzicht.

De eerste stage dagen voor mij zitten er op. Met iedereen kennis gemaakt en het eerste contact gelegd met de kinderen. Erg leuk en super veel zin om met deze mensen aan de slag te gaan de komende tijd. Om wat makkelijk contact te maken met de kinderen hebben we besloten om met een aantal stagiaires een cursus Bahasa indonesia te gaan volgen, heel gaaf dus als ik straks een beetje Indonesisch kan praten!
Verder hebben we deze dagen de stad Ubud leren kennen. De kleine marktjes en de grote winkelstraat, het is een heerlijke sfeer die hier hangt waar ik me de komende 4 maanden thuis ga voelen.

Jullie horen over anderhalve week weer wat van me! Cheers op het weekend en see you soon!!

  • 14 Februari 2015 - 07:21

    Joeri:

    Toppert! Goed bezig man. Geniet er van.

    Groeten uit Sri Lanka

  • 14 Februari 2015 - 08:23

    Leonieke:

    Ahh Pietertje! Veel plezier met de 'anak anak'. Wees een goeie 'guru' en vergeet niet een lekkere 'ikan goreng' te eten!

  • 14 Februari 2015 - 08:43

    Bente:

    Bagus sekali cursus bahasa indonesia. Super je verhaal te lezen. Genieten daar he, ik wou dat ik er weer was. Zet hem op! Sampai jumpa nanti.

  • 14 Februari 2015 - 11:15

    Jordi:

    Hahaha die boete is hilarisch. Heb zin om je te knuffelen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 2411

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Bali

Landen bezocht: